Onze School

Het Open Venster is een Christelijke school waar elk kind welkom is. We zijn een veilige en prettige school. Dit is terug te zien door de rust in de gangen en doordat er bijna nooit gepest wordt. We bereiken dit doordat we in alle klassen actief bezig zijn met de Kanjertraining.
We zijn een Lekker Fit school. Dit is terug te zien doordat we veel bewegen, minimaal 3 keer per week sporten/bewegen, veel water drinken en dat we dagelijks fruit eten.
We zijn een basisschool waar we leertijd belangrijk vinden. Onze school start om 08.30 en eindigt om 15.00 (op woensdag om 12.30) en tussen de middag blijven de kinderen op school en hebben ze een half uur pauze. De rest van de tijd wordt effectief ingezet.
We zijn een basisschool zonder poespas. Dit is terug te zien in ons programma waarbij er heel veel tijd naar reken-, taal- en leesonderwijs gaat. We doen niet mee aan allerlei projecten die geen meerwaarde hebben voor de ontwikkeling van onze leerlingen.
Het team van Het Open Venster is serieus. We zijn ons steeds aan het professionaliseren om onze lessen steeds beter en effectiever te kunnen maken omdat we net als onze leerlingen nooit zijn uitgeleerd!

In de schoolgids staat alle informatie over de school.

We vinden open communicatie met de ouders (en leerlingen) erg prettig. Dit doen we via een speciale app. Vanwege de nieuwe wet op de privacy, laten we tegenwoordig steeds minder vaak foto’s of filmpjes zien. Indien u een beeld wilt krijgen van onze school, ben u van harte welkom om een afspraak te maken. De directeur voert dan een oriënterend gesprek met u, en er wordt in een aantal klassen gekeken.