Peuterspeelzaal

Peuteropvang Bergkristal is gevestigd in basisschool Het Open Venster. Jonge kinderen leren door te spelen. Spelen is goed voor de cognitieve-, sociaal- en emotionele ontwikkeling van kinderen. Daarnaast wordt er ook gelijk gewerkt aan de motoriek en zelfstandigheid van uw kind tijdens spel en is spelen ook erg leuk.

Uw kind maakt kennis met het VE-programma (Voorschoolse Educatie) van Uk en Puk waarin we met verschillende thema’s werken. Op de groepen staan gediplomeerde en VE-gecertificeerde pedagogisch medewerkers. Er is veel aandacht voor taal door middel van het werken met praatplaten en themawoorden die dagelijks terugkomen en herhaald worden in grote en kleine groepen.

Net als de basisschool werken wij met de observatie- en registratiemethode KIJK! We kunnen hiermee de ontwikkeling van het kind volgen en zo aansluiten bij de behoeften en het niveau van het kind. Spelenderwijs bereiden we de kinderen in een uitdagende en leerrijke omgeving voor op een goede start in groep 1. We hopen ook uw peuter te zien!

Willen jullie komen kijken? Bel dan 010-2862777 om een rondleiding aan te vragen.

Kijk ook voor meer informatie op onze site.