LekkerFit!

Onze school is Lekker Fit school. Dit wil zeggen dat we extra aandacht besteden aan sportieve activiteiten. De leerlingen hebben drie beweegmomenten per week. Hierdoor is er nog voldoende tijd om te besteden aan alle andere vakken die ook belangrijk zijn.

Lekker Fit Leerkracht Meester Tom laat de kinderen oefenen met verschillende soorten bewegingsvormen, zoals balanceren, klimmen, loop- en tikspelen. Bij alle kinderen wordt 1 keer per jaar door de leerkracht de fittest afgenomen. Hiervoor dient u toestemming te verlenen. Ook wordt er een BMI (Body Mass Index) meting gedaan, die de verhouding tussen lengte en gewicht aangeeft. De algemene conditie van de kinderen wordt gemeten en de komende twee jaar in beeld gebracht. Alles wordt ingevoerd in De Fitmeter. Dit is een speciaal ontwikkeld computerprogramma met als doel de fitheid, deelname aan de activiteiten en de motorische vaardigheden van kinderen zichtbaar te maken. Alle prestaties worden vertrouwelijk behandeld. Op individueel niveau wordt duidelijk welk kind extra zorg en begeleiding op maat nodig heeft.

Onze school vindt het belangrijk om niet alleen voldoende te bewegen maar ook om gezond te leven. Zo wordt er water gedronken in de klassen, eten we elke dag in de kleine pauze fruit en stimuleren we gezonde traktaties.

Verder doen we mee aan bepaalde sporttoernooien. Niet alleen om te winnen, maar ook omdat het leuk is om samen sportief bezig te zijn.